2017. október 23., hétfő

Stephenie Meyer-Napfogyatkozás Értékelés

Sziasztok!
Sajnálom, hogy tegnap nem tudtam írni,de az élet közbe szólt. Ma este jelentkezem, méghozzá egy Értékeléssel. Remélem örültök neki!

A könyv, amiről pedig írni fogok ma este nem más mint az Eclipse, vagyis Magyarul a Napfogyatkozás Stephenie Meyer-től. Gondolom, mindenki tudja, hogy az Alkonyat sorozat 3.kötetéről beszélek.  A történet rendkívül közel áll a szívemhez, erről már beszéltem az első és a második rész értékelésében. Mint, ahigy már ezekben említettem is, ez nem egy szapulós poszt. Én szeretem imádom a Twilight-ot, szóval ha arra vársz, hogy most aztán mennyire jót fogsz nevetni azon, hogy tényleg "milyen buta Bella" akkor szerintem most elköszönök tőled!  Lássuk:

Képtalálat a következőre: „eclipse we heart it”Nem készítettem egy jegyzetet a könyvről, miközben olvastam, viszont megjelölgettem részeket, amikről szeretnék beszélni ebben az értékelésben, számszerint 18 db megjelölt részem van ebben a "szörnyeteg"ben(641 oldal kéremszépen), azóta félve nézek a Breaking Dawn,Hajnalhasadás-ra a maga 761 oldalával.Az első cetlimmel azt a jelenetet jelöltem meg, amiben is Charlie felvilágosítást szeretne tartani Bellának. Ezen a jeleneten én annyira nevettem. Szegény Charlie, egy kicsit lemaradt. Szerintem ez egy csodás jelenet, hiszen ez egy olyan dolog volt, ami tényleg előfordul az életben mindenkivel egyszer. A második egy Bella-Edward-Jacob-os jelenet, amiben is megjelenik Jacob, aki beszélni szeretett volna Edwarddal Victoriával kapcsolatban és megakarta kérni Bellát, hogy legyenek még barátok. Ez a jelenet, szerintem az egyik jelenet, amiben Jacob kegyetlenül bánik Edward-dal. Oké, megértem, hogy el hagyta, de azért nem kell minden egyes alkalommal az orra alá dörgölni, hogy milyen állapotban volt Bella. Megbánta, nem fogja többször elhagyni, fáj neki ez eléggé. A harmadik jelenet egy nagyon fontos jelenet, így előre nézve a történetben. Szó volt a bevésődésről, és arról, hogy a Farkasok nem öregszenek addig, ameddig nem tanulják meg uralni magukat. Bella szószerint toporzékolt, amikor is megtudta, hogy nem elég, hogy a barátja nem öregszik, a legjobb barátja sem.A Negyedik cetli nem más, mint az a jelenet, amiben Rosalie elmeséli azt, hogy ő mégis hogyan lett vámpír. Számomra ez az rész, amikor is mindig megkedvelem a lányt éss elgondolkozom azon, hogy milyen borzasztó dolgokon ment is keresztül.

Képtalálat a következőre: „eclipse we heart it”Az ötödik jelenet, amit megjelöltem szintén a bevésődésről szól, amiben van egy gyönyörű idézet is, amit majd a kedvenc idézeteimnél megemlítek.A hatodik cetli az egyik kedvenc jelentem a könyvből, méghozzá a tábortüzes részhttps://www.youtube.com/watch?v=QHixmjE3XK8. Ebben a részben mesélik a törzsfők, azokat a történetek, amiket sokáig kitaláltnak hittek.A hetedik cetli, az egyik kedvenc karakterem története, méghozzá Jasper-é. Ebben a részben jobban megismerhetjük a mellékszereplőket is, szerencsére. A nyolcadik-kilencedik cetli, az amiben végre kimondhatjuk, hogy Jacob szerelmes Bellába,majd Bella bepancsol neki és eltöri a kezét. Na, ezen a jeleneten nagyon nevettem. Ahogy Bella szidja Jacobot, Jacob erősködik,hogy igenis jobban csókol, mint az a kőszikla,majd Edward véleménye Jacobhoz,na meg persze Charlie-é, aki tanúja a dolognak. A tizedik jelenetben Jacob megjelenik a buliban, amit Cullenék tartanak búcsúzóként. Ekkor láthatjuk újra Embry-t, aki nem is tudom miért, de valahogy nagyon közel áll hozzám.A tizenegyedik-tizenkettedik cetliben már a harcra készülnek az újszülött sereg ellen. Ezt a jelenetet, annak idején levideóztam a tévéről és újra meg újra megéztem. Ebben a két jelenetben végre összetart a két srác, és a többiek is.

Kapcsolódó képA tizenharmadik cetliben Jacob viszi a kezében Bellát, hogy megnézzék, hogy tényleg el tudja-e fedni a szagával Bella illatát. Ez mind azután történt, hogy Bella igent mondott Edward lánykérésére. Nem ciki ám a dolog,áááá nem....A tizennegyedik cetli a nagy kedvencem, a jelenet, ami szerintem mindenkinek tisztán él az emlékezétében, ez pedig nem más,mint amiben Jacob és Edward beszélgetnek Belláról, miközben Jacob melegíti a testhővéjével Bellát. Fantasztikus jelenet. A következő, azaz a tizenötödik cetliben a fiúk tisztességtelen eszközhöz nyúlnak, amiben tényleg minden benne van. Srácok! Nem lenne könnyebb megbeszélni a dolgot? Komolyan Bella? Engeded, hogy megcsókoljon a legjobb barátod, miután a barátod meg kérte a kezed, majd közölni,hogy amúgy őt is szereted? No comment...A tizenhatodik cetlinél Edwardot láthatjuk újra egy nem annyira aranyos jelenetben, ugyis épp széjjel szaggatja Victoriát. Én megértem, hogy miért mászkált égbe emelt kézzel Bella felé. Bella helyében azért én megijedtem volna a sráctól, még akkor is ha szeretem.A tizenhetedik cetliben újra találkozhatunk a Volturival,akik sajnos meg is ölik Bree-t, egy kis újszülötett.A tizennyolcadik, és egyben utolsó jelenetben láthatunk még egy Bella-Jacob jelenetet, amiben is Jacob megígéri, hogy várni fog Bellára, addig ameddig a szíve meg nem szűnik dobogni. Hát nem édi?

Kedvenc idézeteim:

"Olyan hamar visszajövök, hogy nem is lesz időd hiányolni. Vigyázz a szívemre – itt hagytam nálad."

"– Gyűlöllek, Jacob Black! 
– Helyes! A gyűlölet szenvedélyes érzés. 
– Majd adok én neked szenvedélyt – fortyogtam. – Egy hirtelen felindulásból elkövetett gyilkosság pédául megfelel?"

"Egyáltalán nem olyan, mint a szerelem első látásra.Inkább,...mint a gravitáció. Ha meglátod azt a valakit,akkor egyszerre nem a tömegvonzás ereje köt a földhöz  többé. Hanem ő. És többé semmi más nem számít, csak ő. Egyszerűen mindent megtennél,bármivé lennél az ő kedvéért... Azzá válsz,amire neki a legnagyobb szüksége van:a védelmezője leszel vagy a szerelmese,a barátja vagy a testvére."

Kapcsolódó kép

Ennyi lenne mára. Tudom, nem ez lett életem legjobb bejegyzése, de ez van. Remélem azért, annyira mégsem rossz. Mindenesetre érdekes volt újra értékelést írni. Nemsokára írok nektek, addig is Sziasztok, 
Margaréta Blogger


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése