2017. szeptember 10., vasárnap

Leila Sales-Éld az Életed! Értékelés

Sziasztok! Mára egy újabb könyves értékeléssel készültem számotokra. Ez pedig nem más, mint Leila Sales-This Song Will Save Your Life című könyvének elemzése.A fontos információkat itt találhatjátok meg a könyvel kapcsolatban.Lássunk is neki! :)

Tetszik a népszerűtlen lány stílus,és az is, hogy megpróbál népszerű lenni és az a sok olvasás,keresés amit a csajos dolgok után végez.  A könyv az első pár oldalban szuper, ahogyan a könyv is.Ám akkor amikor Elise végre nyit és barátkozik és ,,befogadják" és egy hagyomány szerint marad takarítani és ő pipa lesz és elhatározza,hogy még ma megöli magát. És végig olvashatjuk a lány picsogását, mert sajnos ezt máshogy nem tudom hívni erről a dologról. Ezt a fejezetet/pár oldalt egyszerűen gyűlöltem. Nem hiszem, hogy volt VALAHA olyan az életemben, amikor ennyire utáltam egy cselekményt.Nem értem, hogy ez miért kellet ebbe a történetbe,visszataszító volt egy velem egyidős lány öngyilkos gondolatait hallgatni, amit nem egy trauma/mentális betegség okoz, hanem a feltűnési viszketegség.Azért hálás vagyok, hogy a csaj beismerte, hogy ez azért volt. De akkor is!Az külön feltette az i-re a pontot, amikor kiderült, hogy nem kapott pszichiátriai kezelést sem pszichológustól segítséget.Abban az esetben, ha ez a könyv arra lett volna írva, hogy tudassa a depressziókban szenvedőknek, hogy van kiút egy öngyilkos kísérlet után akkor ehhez teljesen máshogy állnék hozzá, de sajnos itt nem arról van szó.Melléklesen megjegyzem, hogy kéne lennie a könyv hátulján egy-két mondatnak, ami figyelmeztet téged erre, mielőtt elolvasod.De tényleg,már annyival is elégedett lennék, hogy: Vigyázat! A könyvben említett egy öngyilkossági kísérlet. A másik dolog, hogy Moly.hu-n sem volt a címkéknél ez megjelölve, amit már pótoltam, hogy a legközelebbi olvasója már tisztában legyen ezzel.Mert nem hiszem,hogy valaki aki épp egy mentális betegségben szenved annyira szívesen olvasna egy lányról aki az egész betegségéből viccet csinál.Például, ha én tudtam volna, hogy tartalmaz egy ilyen jelenetet, nem is olvastam volna el.1 szó mint 100:Legközelebb legyen erre figyelmeztetés.

Kapcsolódó kép
,,Ha már minden elveszettnek tűnik és úgy érzed nincs remény emlékezz rá, hogy ez az idő elfog múlni, és hátra fogsz nézni és rájössz, hogy ez hogyan erősített meg téged''


Arra szeretném felhívni a fent említett képpel és idézettel a figyelmet, hogy mindig van kiút és megoldás, és az öngyilkosság nem az. Mindenképp kérjetek segítséget, ha úgy érzitek, hogy valami nincs rendben és valakivel beszélgetni szeretnétek. Ne féljetek segítséget kérni! A Magyarországon is hívható segély szám erre az esetre: +362037710432

Vissza a könyv elemzéséhez: 
Elise eljár esténként otthonról a START buliba, amit nagyon ötletesnek tartok egy könyvben. Elise megismerkedik Vickyvel, Pippával és Char-el a DJ-vel. Majd ezután nem sokkal újra visszatérve a zűrös Elise életéhez.Azt hinnénk, hogy végre túl vagyunk a dolgon, de NEM! Újra megjelenik valaki,aki keresztbe tesz neki. Most egy blogot írnak róla,amit állítólag ő ír, ám ez mégsem így van.A blogon depresszív,öngyilkos gondolatok vannak.Gondolhatjátok, hogy milyen fejet vágtam, amikor ezt megtudtam. Ezután a nagy kalap ... után elkezd eljárogatni Charhoz, és ők ketten pettingelnek(talán le is fekszenek). Csak, hogy mindenkinek tiszta legyen. A lány kb. 1 hónapja ismeri a srácot, vagy még annyi ideje is és 16 éves a lány.  Nem buta ám a főszereplő... ÁÁ!!!! (Csak úgy megcsapnám egy vasszékkel. Négyszer.)Pedig én aztán az egyik legnagyobb erőszakos-ellenes ember.Örülök, hogy Pippa végül összejött Charral, akiről kiderült, hogy egy átlagos srác nagy szerencsével és sráccal. Tetszett, hogy Elise rájött, hogy mégis milyenek a legjobb barátok és ő mégis kire mondhatja ezt. Fantasztikus, hogy Elise végül elmegy Henryvel az iskolai bálba. Tetszett az anyukája és az apukája személyisége.Viszont borzasztó volt olvasni arról, hogy Elise hogyan bánt a szüleivel, ám legfőképpen az apjával(OK NÉLKÜL). Bár ez a része még valamilyen szinten rendben volt,hiszen kamaszok vagyunk és most az a dolgunk hogy megismerjük önmagunkat és saját vágyainkat, ám eközben sajnos néha gorombák vagyunk és meg bántjuk azokat az embereket,akik tényleg igazán fontosak számunkra.És nem lehet elég hálát mondani a szüleinknek, hogy olyankor is, amikor nem nagyon érdemeljük meg, szeretnek bennünket. Még akkor is amikor rossz dologot teszünk,akkor is a jó felé taszigálnak minket. És éppen ezért kegyetlenül örülök, hogy Elise és a szülei között végül rendeződött a kapcsolat és a szülei nyitottak voltak vele.

Végleges Értékelésem:

A könyv igazából jó lett volna, ám sajnos nekem nagyon befolyásolja a depressziós vonal a történetet. Viszont! Pozitív véleményem is van: Imádtam, hogy a lány végre rájött,hogy a népszerűség nem minden és, hogy a népszerű emberek sem tökéletesek. Nehéz döntés a pontozás ennek a könyvnek az esetében. Sokat gondolkoztam rajta, ingadoztam a 2.5 és a 3 csillag között ám sajnos most egy 2.5 kell adnom, mert nagyon csalódtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése