2017. június 29., csütörtök

Gaura Ágnes-Vámpírok Múzsája Értékelés

Gaura Ágnes- Vámpírok ​múzsája (Borbíró Borbála 1.)

Fülszöveg:

Borbíró ​Borbála a magyarországi Vámpírkutató Intézet alkalmazottja, bakancsos tudós és magánéleti szerencsétlenség, akinek a munkája a mindene – ám amikor hatalomra kerül az Emberfeletti Összefogás Pártja, az intézet az élőholtak megnövekedett politikai befolyásának köszönhetően bezárja kapuit. Mit tehet egy állástalan vámpírkutató egy olyan Magyarországon, ahol a vámpírok lassan teljes jogú állampolgárokká válnak, és ahol a háttérben köttetett szerződések különleges kiváltságokat is megadnak nekik?

Az állás, amely végül az ölébe hull, jóval több és veszélyesebb, mint amiről valaha is álmodott, és rejtélyes, új főnöke hamarosan hajmeresztő feladat elé állítja: be kell épülnie a kormány tanácsadói, az IQ vámpírok közé, hogy kiderítse, mit titkolnak emberi szövetségeseik elől. Bori nem tudja, képes lesz-e átverni Magyarország legokosabb vámpírjait úgy, hogy csupán eszére és alaposan felvágott nyelvére támaszkodhat, de a vérét, életét és emberségét megőrizze.

Magyar nyakba magyar szemfog!

Véleményem:

Én alapjában nem szoktam magyar íróktól olvasni fogalmam nincs miért de nem. Szóval ez most egy kivétel. Ezt a könyvet a 7.Mini KönyvKlub miatt olvastam el.Nekem először túlságos unalmas volt és nagyon érthetetlen, mert én azt vártam hogy mindent nagyon elmagyarázgatnak az elején, de nem így lett. Szerencsére. Nekem nagyon tetszett benne Attila különleges állásinterjúja, egyből meg is kedveltem Attilát. Tetszett Mark és Evelyn nagyon zavaros szerelmi története, szerintem ez egy nagyon aranyos szál, aminek örülök is, hogy a végén kaptunk belőle többet is. Számomra az IQ vámpírok érdekesek voltak, de külön nagyon kedves volt a szívemhez az a professzor aki azért állt be az IQ vámpírok közé,mert még nem tudta befejezni az elmélet kifejtését, amin egész életben dolgozott. Ez valahogy annyira tetszett. Még sosem gondoltam bele, hogy valaki ilyen okokból váljon vámpírrá.A másik dolog ami nagyon tetszett az Poe és Drakula megjelenése a könyvben. Egy könyvben megjelenő irodalom/történelem? Ó! Imádom! Bori fantasy rajongása és az, hogy ennyire érdekli minden ami nem valós egyszerűen számomra lenyűgöző. Én egyszerűen imádtam azt a fordulatot, hogy kiderült ki Attila. Egyszerűen nagyon meglepődtem, és úgy voltam vele, hogy még egy mágikus lény, aki méghozzá nagyon különleges is. Koppány megjelenése a könyvben pedig egy kis romantikus vonalat hozott be és egy kis rossz fiúságot. Tetszett, ahogy Bori elutasítja Koppányt az együttlétük után mindig. Ám mégis csókolóztak, meg érezni, hogy van ott kémia és hogy Koppány szereti Borit, mert nagyon védelmezi. A végső összecsapásról azt hittem, hogy hosszabb lesz, de szerintem úgy volt jó, ahogy volt. És végül Bori és Antonious! Annyira örülök, hogy Bori végül megismerte az igazi Antonioust.

Kedvenc Idézeteim:

"Az ember elvből nem utasít vissza édességet, lenyomja, még ha belepusztul is, mondja ki az íratlan Borbíró családi ebédkódex."

"– Klinikai kísérletek bizonyítják, hogy a páciensek kilencvenhét százalékánál használ.– Tényleg?– Nem.De ha reklámot csinálnék ez a mondat biztos szerepelne benne. Állítólag a nők miatt rakják bele a számokat. Minden, ami nyolcvanon felüli szám, női vásárlókat vonz. Valószínűleg azért, mert ezt a nagyságrendet már el sem tudják képzelni.– Elmúlt a népmesei varázsod – közöltem vele – Hacsak paraszt mivoltodat nem tekintem annak."

"Mi van? – hördült fel Attila türelmetlenül.– Mi az, nem is tudtál róla? Pedig megdöntötték. A Coca-Colának nincs fogamzásgátló hatása, hiába hitted azt annak idején.– Most szívózol velem? – (…)– Dehogyis – mondtam komolyan. – Tényleg nem pusztítja a kis spermiumokat. Hiába volt ez a menő módszer ifjúságod hajnalán.– Ifjúságom hajnalán? Negyvenhat éves vagyok, cseszd meg! Tegnap volt ifjúságom hajnala.– És ezek szerint már kezdesz szenilis lenni – (…)"

Végső értékelésem:

4.5/5 Imádtam ezt a könyvet, ám a könyv elején lévő lassúság miatt muszáj vagyok levonni egy fél csillagot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése